Możesz kupić kurs w cenie z 2024 - od 15 marca 2025 nasze ceny podniesiemy o 7 - 10% (można oszczędzić 150 zł!) Jak oszczędzić? Zapisz się już na kurs lub kup voucher i ustal daty w późniejszym terminie :)
Voucher na Szkolenie Żeglarskie zawsze jest dobrym pomysłem, patent zostaje na zawsze, a umiejętności się nie zapomina :) Dodatkowo kurs u nas to nie tylko pływanie po porcie, ale też świetna przygoda, jaką możesz przeżyć podczas naszych amatorskich długodystansowych regat!
Trenujesz na dużych jachtach Twister 800N i nowych Sigmach Club w największej marinie we Wrocławiu.
Wszyscy na kursie ćwiczą na takich samych jachtach kabinowych!
Uczymy śluzowania, podczas kursu przepłyniemy minimum 2 razy przez śluzę!
Podczas całego kursu przepłyniemy ok 65 km i odwiedzimy naszą drugą przystań w Ośrodku Wypoczynkowym w Wałach podczas naszego kursowego dwudniowego rejsu. To wszystko podczas naszych regat, które organizujemy dla naszych kursantów!
To naprawdę zespół jakich mało, który stworzył wyjątkowy i bardzo konkretny program!
Nasz kurs to nie tylko przygotowanie do egzaminu, kładziemy duży nacisk na aspekty szkolenia, które spotkają Cię w prawdziwym śródlądowym żeglarstwie prowadząc jacht powyżej 7,5m**:
**Jacht Szkoleniowy Powyżej 7,5 m
Według ustawy 21 grudnia 2000 roku o żegludze śródlądowej oraz Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z 9 kwietnia 2013 roku w sprawie uprawiania turystyki wodnej. Bez uprawnień można prowadzić jacht żaglowy o długości kadłuba do 7,5 m, które mogą być również wyposażone w napęd mechaniczny. Jeśli zależy Ci na ćwiczeniu na jachcie, do którego potrzeby jest patent min. Żeglarza Jachtowego zapraszamy na nasz kurs! Zapytaj w innych szkołach czy jachty do ćwiczeń są powyżej 7,5 m.
Porównując wrocławskie oferty zapytaj o konkrety:
Pokażemy jak zachować się przed śluzą, jak komunikować się ze śluzą i innymi jednostkami, jak zabezpieczyć jacht w śluzie.
Przepłyniemy dwa razy przez śluzę. Ta umiejętność przyda Ci się szczególnie na Mazurach przed Śluzami Guzianka I i II.
Jak pływać po rzekach i po jeziorach!
Pokażemy gdzie na trudnym Wrocławskim Węźle Wodnym występują nieoznakowane mielizny. Tego nie nauczysz się na Mazurach :)
Jako jedyni we Wrocławiu w trakcie kursu oferujemy możliwość prawdziwego dwudniowego rejsu do naszej drugiej przystani w Ośrodku Wypoczynkowym w Wałach - oczywiście to możliwość nie obowiązek :) Tu poćwiczymy locję rzeki, planowanie trasy i rejsu.
Nie tylko największe jachty szkoleniowe we Wrocławiu.
Będziecie mieli okazję doświadczać żeglarstwa również na świetnych i nowoczesnych jachtach Sigma!
Zajęcia od 8.00 - 16.00
poniedziałek - piątek
5 dni zajęć
*Cena do 15 marca 2025, później ceny wzrosną o 7-10% (to nawet 150 zł mniej)
Zajęcia od 16.00 - 20.30
10 dni poniedziałek - piątek
*Cena do 15 marca 2025, później ceny wzrosną o 7-10% (to nawet 150 zł mniej)
Zajęcia od 9.00 - 16.00
10 dni poniedziałek - piątek
*Cena do 15 marca 2025, później ceny wzrosną o 7-10% (to nawet 150 zł mniej)
Wachta I Zajęcia od 8.00 - 13.30 lub
Wachta II Zajęcia od 14.00 - 19.30
6 weekendów sobota niedziela
*Cena do 15 marca 2025, później ceny wzrosną o 7-10% (to nawet 150 zł mniej)
Egzamin zdajemy w naszym ośrodku i na naszych jachtach!
Składa się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej
Wymagania egzaminacyjne:
Po egzaminie do Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ należy dostarczyć (osobiście lub listownie) dokumenty niezbędne do wydania patentu:
1.1. WIEDZA TEORETYCZNA:
1. Wiadomości o śródlądowych jachtach żaglowych, ich wyposażeniu i obsłudze:
a) rodzaje jachtów śródlądowych, podział ze względu na budowę i eksploatację,
b) kategoria projektowa jachtu i warunki eksploatacji,
c) nazewnictwo podstawowych części składowych jachtu śródlądowego, d) małe statki, instrukcja dla właściciela - PN-EN ISO 10240,
e) zasady bezpiecznego posługiwania się instalacjami jachtowymi,
f) wyposażenie jachtu niezbędne do bezpiecznej żeglugi: ratownicze, przeciwpożarowe, medyczne,
g) zasady eksploatacji jachtowego silnika przyczepnego.
2. Teoria żeglowania:
a) wiatr rzeczywisty i pozorny,
b) kursy jachtu względem wiatru,
c) siły działające na jacht,
d) zawietrzność i nawietrzność jachtu,
e) współpraca żagli,
f) działanie miecza i steru,
g) stateczność i pływalność jachtu.
3. Przepisy:
a) wybrane przepisy żeglugowe obowiązujące na wodach śródlądowych odnoszące się do żeglugi jachtowej: wybrane definicje, prawo drogi, sygnały wzrokowe i dźwiękowe statków, sygnały wzywania pomocy, znaki żeglugowe, ogólne przepisy bezpieczeństwa, wypadki i awarie - zasady postępowania, przepisy lokalne,
b) elementarne wiadomości o przepisach obowiązujących na wodach morskich w tym przepisy portowe,
c) etykieta jachtowa - zasady zachowania się na jachcie i obyczaje żeglarskie,
d) podstawowe zasady ochrony wodnego środowiska naturalnego.
4. Locja:
a) oznakowanie śródlądowego szlaku żeglugowego: - informacje o korycie rzeki, - żegluga na rzece, - oznakowanie szlaku, - elementarne informacje o budowlach hydrotechnicznych - śluza, jaz,
b) elementarne wiadomości o oznakowaniu wód morskich: - oznakowanie nawigacyjne wód morskich (oznakowanie boczne, system IALA).
5. Ratownictwo:
a) bezpieczeństwo żeglugi i ratownictwo w żegludze śródlądowej: - osobiste środki wypornościowe, rodzaje i sposoby posługiwania się nimi, - inne środki bezpieczeństwa na jachcie śródlądowym, - żegluga w trudnych warunkach pogodowych, przygotowanie jachtu i załogi, - zasady zachowania się po wywrotce jachtu, - wiadomości o służbach ratowniczych na wodach śródlądowych, - podstawy pomocy przedmedycznej w najczęściej występujących obrażeniach na jachcie, - zasady działań ratowniczych w trudnych warunkach pogodowych.
b) podstawowe informacje o ratownictwie na wodach morskich: - Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa (SAR), Morskie Ratownicze Centrum Koordynacyjne, - ratownictwo brzegowe: brzegowe stacje ratownictwa, stacje ratownictwa morskiego, - sygnałowe środki ratownicze.
6. Meteorologia:
a) podstawowe wiadomości o wiatrach - znajomość skali Beauforte’a,
b) podstawowa znajomość wybranych zjawisk meteorologicznych,
c) niebezpieczne dla żeglarzy zjawiska meteorologiczne, ich oznaki i sposób postępowania,
d) znajomość meteorologii w zakresie rozumienia komunikatów meteorologicznych w mediach,
e) podstawowa umiejętność uzyskiwania prognoz pogody.
7. Teoria manewrowania:
a) zasady wykonywania manewrów żeglarskich pod żaglami i na silniku,
b) umiejętność planowania i wyboru drogi jachtu,
c) znajomość podstawowych zasad techniki żeglowania w trudnych warunkach pogodowych.
1.2. UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNE:
1. Praca załogi na jachcie i bezpieczna eksploatacja jachtu śródlądowego:
a) taklowanie jachtu, klar jachtu,
b) obsługa żagli (w tym sposoby refowania)
c) obsługa osprzętu i podstawowych urządzeń na jachcie oraz związane z tym zasady bezpieczeństwa,
d) zasady cumowania jachtu,
e) umiejętność wiosłowania,
f) obsługa silnika przyczepnego,
g) umiejętność sprawdzenia stanu technicznego jachtu żaglowego i jego wyposażenia z uwagi na bezpieczeństwo żeglugi,
h) przygotowanie jachtu do żeglugi w trudnych warunkach pogodowych, w tym refowanie żagli.
2. Prace bosmańskie:
a) umiejętność wiązania podstawowych węzłów żeglarskich,
b) podstawowe naprawy jachtu, osprzętu i wyposażenia.
3. Umiejętność wykonania następujących manewrów jachtem typu slup o długości kadłuba większej niż 5,5 m pod żaglami:
a) manewry podstawowe: zwrot przez sztag, zwrot przez rufę, odejście od nabrzeża, dojście do nabrzeża, alarm „człowiek za burtą”,
b) manewry dodatkowe: stawanie w dryf, dojście do boi, odejście od boi, stawanie na kotwicy, zejście z kotwicy, refowanie.
4. Umiejętność wykonywanie następujących manewrów jachtem żaglowym o długości kadłuba większej niż 5,5 m na silniku:
a) manewry podstawowe: odejście od nabrzeża, dojście do nabrzeża, alarm „człowiek za burtą”,
b)manewry dodatkowe: dojście do boi, odejście od boi, holowanie pojedynczego jachtu.
5. Obrót lub przesunięcie jachtu przy pomoście, praca cumami.