Żeglarz Jachtowy

Kurs Żeglarski z Konkretnym Programem!

Dlaczego nasze szkolenia
na Patent Żeglarza Jachtowego?

Świetny sprzęt i miejsce!

Trenujesz na dużych jachtach Twister 800N i nowych Sigmach Club w największej marinie we Wrocławiu.

Wszyscy na kursie ćwiczą na takich samych jachtach kabinowych!

Śluzowanie w praktyce

Uczymy śluzowania, podczas kursu przepłyniemy minimum 2 razy przez śluzę!

65 km. Tyle przepłyniemy w całym kursie!

Podczas całego kursu przepłyniemy ok 65 km i odwiedzimy naszą drugą przystań w Ośrodku Wypoczynkowym w Wałach podczas naszego kursowego dwudniowego rejsu. To wszystko podczas naszych regat, które organizujemy dla naszych kursantów!

Świetna kadra
i wyjątkowy program!

To naprawdę zespół jakich mało, który stworzył wyjątkowy i bardzo konkretny program!

Jeśli lubisz konkrety, a nie enigmatyczne
oferty, z których niewiele można się
dowiedzieć, to dobrze trafiłaś i Ty
też dobrze trafiłeś :)

Zobacz jak nasz kurs widzi: Wrocław TV to kanał wideo oficjalnego portalu miasta www.wroclaw.pl


Zobacz FILM na YouTube



Mamy takie powiedzenie: albo uczysz się na dobrym kursie, albo tracąc kaucje za czarterowany jacht... niestety życie nie oferuje nic za darmo, a opcja z kaucją jest zawsze droższa :)

Nasz kurs to nie tylko przygotowanie do egzaminu, kładziemy duży nacisk na aspekty szkolenia, które spotkają Cię w prawdziwym śródlądowym żeglarstwie prowadząc jacht powyżej 7,5m**:

**Jacht Szkoleniowy Powyżej 7,5 m
Według ustawy 21 grudnia 2000 roku o żegludze śródlądowej oraz Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z 9 kwietnia 2013 roku w sprawie uprawiania turystyki wodnej. Bez uprawnień można prowadzić jacht żaglowy o długości kadłuba do 7,5 m, które mogą być również wyposażone w napęd mechaniczny. Jeśli zależy Ci na ćwiczeniu na jachcie, do którego potrzeby jest patent min. Żeglarza Jachtowego zapraszamy na nasz kurs! Zapytaj w innych szkołach czy jachty do ćwiczeń są powyżej 7,5 m.

Nasza unikatowa wrocławska oferta!

Porównując wrocławskie oferty zapytaj o konkrety:

  • Jakimi jachtami będziecie pływać (ile metrów)
  • Jak wygląda port, w którym będziecie ćwiczyć
  • Jaki konkretnie program zrealizujecie
  • Ile osób będzie na jachcie!
  • Czy w ilość deklarowanych godzin szkoleniowych wliczone są przerwy obiadowe

Co Ci się przyda
na Mazurach?

  • Trenujesz na dużym jachcie jaki spotkasz na mazurach!
  • Poćwiczymy dopływanie do płytkiego brzegu - tak jak na mazurskich bindugach
  • Kładzenie masztu - ta umiejętność szczególnie przydatna na Mazurach

Śluzowanie w praktyce

Pokażemy jak zachować się przed śluzą, jak komunikować się ze śluzą i innymi jednostkami, jak zabezpieczyć jacht w śluzie.
Przepłyniemy dwa razy przez śluzę. Ta umiejętność przyda Ci się szczególnie na Mazurach przed Śluzami Guzianka I i II.

Locja w praktyce - szczególnie trudnej rzeki

Jak pływać po rzekach i po jeziorach!
Pokażemy gdzie na trudnym Wrocławskim Węźle Wodnym występują nieoznakowane mielizny. Tego nie nauczysz się na Mazurach :)

65 km - tyle przepłyniemy!

Jako jedyni we Wrocławiu w trakcie kursu oferujemy możliwość prawdziwego dwudniowego rejsu do naszej drugiej przystani w Ośrodku Wypoczynkowym w Wałach - oczywiście to możliwość nie obowiązek :) Tu poćwiczymy locję rzeki, planowanie trasy i rejsu.

Manewry portowe

  • Cumowanie w największej wrocławskiej marinie z wykorzystaniem Y - bomów - to rozwiązanie spotkasz w nowoczesnych mazurskich marinach (np Eko Marina w Giżycku, Rynie itd)
  • Cumowanie z użyciem lin typu "mooring" - coraz częściej spotykanych w śródlądowych marinach (mamy przygotowane specjalne miejsca treningowe)
  • Cumowanie z użyciem boi cumowniczych - coraz częściej spotykanych w śródlądowych marinach (mamy przygotowane specjalne miejsca treningowe)

Nowe jachty Sigma

Nie tylko największe jachty szkoleniowe we Wrocławiu.

Będziecie mieli okazję doświadczać żeglarstwa również na świetnych i nowoczesnych jachtach Sigma!

Dostępne warianty szkoleń we Wrocławiu:

Dlaczego takie ceny? Małe grupy, dobry sprzęt, dobry program i profesjonalny instruktor. A dobry instruktor nie pracuje za 20 zł/h.   
40h praktyki

Kurs Dzienny Podstawowy

PLN
1535*

Zajęcia od 8.00 - 16.00
poniedziałek - piątek

5 dni zajęć

*Cena do 15 marca 2025, później ceny wzrosną o 7-10% (to nawet 150 zł mniej)

Ten wybieram
45h praktyki

Kurs Wieczorowy Regularny

PLN
1593*

Zajęcia od 16.00 - 20.30
 

10 dni poniedziałek - piątek

 

*Cena do 15 marca 2025, później ceny wzrosną o 7-10% (to nawet 150 zł mniej)

Ten wybieram
70h praktyki

Kurs Dzienny - wakacyjny 
14 - 18 lat Rozszerzony

PLN
1794

Zajęcia od 9.00 - 16.00

10 dni poniedziałek - piątek

*Cena do 15 marca 2025, później ceny wzrosną o 7-10% (to nawet 150 zł mniej)

Ten wybieram
70h praktyki

Kurs Weekendowy Rozszerzony

PLN
1794

 Wachta I Zajęcia od 8.00 - 13.30 lub
Wachta II Zajęcia od 14.00 - 19.30

6 weekendów sobota niedziela

*Cena do 15 marca 2025, później ceny wzrosną o 7-10% (to nawet 150 zł mniej)

Ten wybieram

Co o nas piszą?

Patrycja Świerc
18:28 20 Oct 21
Polecam z całego serca. Super atmosfera, dobre przygotowanie merytoryczne, a także świetna zabawa. Uważam, że to najlepsze miejsce do nauki jakie mogliśmy wybrać z mężem. Duży plus za poświęcenie sporo czasu na praktykę
Piotr Jankowski
06:45 20 Oct 21
Jedyne miejsce, gdzie widać, że instruktorzy kochają to, co robią i oferują więcej czasu szkoleniowego, niż wymagają tego normy. Widać szczerą pasję u nich, która wręcz zaraża 🙂Posiadają bardzo obszerną merytoryczną wiedzę, którą potrafią przekazać w tak prosty sposób, że nawet ja to zrozumiałem 😅Na pewno jeszcze tam wrócę po kolejne patenty 💪👊
Krzysztof Bednarz
12:18 11 Oct 21
Mega fajny kurs, zdecydowanie polecam wziąć kurs rozszerzony do wersji premium. Super instruktorzy, fajny sprzęt. Jeśli myślicie o kursie to tylko w Aquilo24 :)
emilia fink
09:40 30 Aug 21
Świetna szkoła, która uczy pływać na żaglach, a nie tylko przygotowuje domegzaminu. Waszym ogromnym atutem jest mieszanka temperamentów wszystkich instruktorów. Karolina - sto razy z cierpliwością tłumaczy tym, do których nie bardzo dociera 🙂, Bartek - potrafi zagadać 🙂, ale przekazuje informacje tak, że zapamietujesz bardzo dużo i pokazuje ciekawe rozwiązania sytuacji, Leszek uczy jak zachować spokój i być odpowiedzialnym i opanowanym kierownikiem jachtu oraz jak ułatwiać sobie życie na jachcie, no i Adam nasz kochany, który poza szeroka wiedzą i doświadczeniem uświadamia, że pływanie to przede wszystkim cudowny czas relaksu i odpoczynku 🙂. Jesteście niesamowici. W imieniu całej grupy dziękuję za ten wspaniały czas na kursie.
Norbert Heczko
20:54 23 Jun 21
18-20 czerwca to weekend w którym miałem przyjemność uczestniczyć w szkoleniu na sternika motorowodnego. Za sprawą profesjonalnego zespołu Aquilo 24 udało się mi i moim przyjaciołom zdobyć bogate doświadczenie i finalnie patent sternika motorowodnego, a to dopiero początek tej ścieżki:) W dużym skrócie mogę uczciwie polecić wszystkim zainteresowanym współpracę i zdobywanie doświadczenia z tym zespołem pasjonatów. Pozdrawiam serdecznie, Norbert
js_loader

Jesteśmy Ośrodkiem Egzaminacyjnym!

Egzamin:

Egzamin zdajemy w naszym ośrodku i na naszych jachtach!
Składa się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej

Wymagania egzaminacyjne:

  • Ukończenie 14 lat najpóźniej w dniu egzaminu;
  • Wniesienie opłaty za egzamin w wysokości 250 zł. Osobom uczącym się do 26. roku życia na podstawie ważnej legitymacji szkolnej lub studenckiej przysługuje zniżka 50%;
  • Dla niepełnoletnich dodatkowo pisemna zgoda obojga rodziców lub opiekunów prawnych na uprawianie turystyki wodnej.

Po egzaminie do Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ należy dostarczyć (osobiście lub listownie) dokumenty niezbędne do wydania patentu:

  • zaświadczenie o zdaniu egzaminu wydane przez Komisję Egzaminacyjną;
  • potwierdzenie opłaty za wydanie patentu w wysokości 50 zł lub 25 zł dla uczniów i studentów poniżej 26 lat;
  • 1 zdjęcie legitymacyjne do patentu formatu 3,5 cm x 4,5 cm.

1.1. WIEDZA TEORETYCZNA:

1. Wiadomości o śródlądowych jachtach żaglowych, ich wyposażeniu i obsłudze:

a) rodzaje jachtów śródlądowych, podział ze względu na budowę i eksploatację,
b) kategoria projektowa jachtu i warunki eksploatacji,
c) nazewnictwo podstawowych części składowych jachtu śródlądowego, d) małe statki, instrukcja dla właściciela - PN-EN ISO 10240,
e) zasady bezpiecznego posługiwania się instalacjami jachtowymi,
f) wyposażenie jachtu niezbędne do bezpiecznej żeglugi: ratownicze, przeciwpożarowe, medyczne,
g) zasady eksploatacji jachtowego silnika przyczepnego.

2. Teoria żeglowania:

a) wiatr rzeczywisty i pozorny,
b) kursy jachtu względem wiatru,
c) siły działające na jacht,
d) zawietrzność i nawietrzność jachtu,
e) współpraca żagli,
f) działanie miecza i steru,
g) stateczność i pływalność jachtu.

3. Przepisy:

a) wybrane przepisy żeglugowe obowiązujące na wodach śródlądowych odnoszące się do żeglugi jachtowej: wybrane definicje, prawo drogi, sygnały wzrokowe i dźwiękowe statków, sygnały wzywania pomocy, znaki żeglugowe, ogólne przepisy bezpieczeństwa, wypadki i awarie - zasady postępowania, przepisy lokalne,
b) elementarne wiadomości o przepisach obowiązujących na wodach morskich w tym przepisy portowe,
c) etykieta jachtowa - zasady zachowania się na jachcie i obyczaje żeglarskie,
d) podstawowe zasady ochrony wodnego środowiska naturalnego.

4. Locja:

a) oznakowanie śródlądowego szlaku żeglugowego: - informacje o korycie rzeki, - żegluga na rzece, - oznakowanie szlaku, - elementarne informacje o budowlach hydrotechnicznych - śluza, jaz,
b) elementarne wiadomości o oznakowaniu wód morskich: - oznakowanie nawigacyjne wód morskich (oznakowanie boczne, system IALA).

5. Ratownictwo:

a) bezpieczeństwo żeglugi i ratownictwo w żegludze śródlądowej: - osobiste środki wypornościowe, rodzaje i sposoby posługiwania się nimi, - inne środki bezpieczeństwa na jachcie śródlądowym, - żegluga w trudnych warunkach pogodowych, przygotowanie jachtu i załogi, - zasady zachowania się po wywrotce jachtu, - wiadomości o służbach ratowniczych na wodach śródlądowych, - podstawy pomocy przedmedycznej w najczęściej występujących obrażeniach na jachcie, - zasady działań ratowniczych w trudnych warunkach pogodowych.
b) podstawowe informacje o ratownictwie na wodach morskich: - Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa (SAR), Morskie Ratownicze Centrum Koordynacyjne, - ratownictwo brzegowe: brzegowe stacje ratownictwa, stacje ratownictwa morskiego, - sygnałowe środki ratownicze.

6. Meteorologia:

a) podstawowe wiadomości o wiatrach - znajomość skali Beauforte’a,
b) podstawowa znajomość wybranych zjawisk meteorologicznych,
c) niebezpieczne dla żeglarzy zjawiska meteorologiczne, ich oznaki i sposób postępowania,
d) znajomość meteorologii w zakresie rozumienia komunikatów meteorologicznych w mediach,
e) podstawowa umiejętność uzyskiwania prognoz pogody.

7. Teoria manewrowania:

a) zasady wykonywania manewrów żeglarskich pod żaglami i na silniku,
b) umiejętność planowania i wyboru drogi jachtu,
c) znajomość podstawowych zasad techniki żeglowania w trudnych warunkach pogodowych.

1.2. UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNE:

1. Praca załogi na jachcie i bezpieczna eksploatacja jachtu śródlądowego:

a) taklowanie jachtu, klar jachtu,
b) obsługa żagli (w tym sposoby refowania)
c) obsługa osprzętu i podstawowych urządzeń na jachcie oraz związane z tym zasady bezpieczeństwa,
d) zasady cumowania jachtu,
e) umiejętność wiosłowania,
f) obsługa silnika przyczepnego,
g) umiejętność sprawdzenia stanu technicznego jachtu żaglowego i jego wyposażenia z uwagi na bezpieczeństwo żeglugi,
h) przygotowanie jachtu do żeglugi w trudnych warunkach pogodowych, w tym refowanie żagli.

2. Prace bosmańskie:

a) umiejętność wiązania podstawowych węzłów żeglarskich,
b) podstawowe naprawy jachtu, osprzętu i wyposażenia.

3. Umiejętność wykonania następujących manewrów jachtem typu slup o długości kadłuba większej niż 5,5 m pod żaglami:

a) manewry podstawowe: zwrot przez sztag, zwrot przez rufę, odejście od nabrzeża, dojście do nabrzeża, alarm „człowiek za burtą”,
b) manewry dodatkowe: stawanie w dryf, dojście do boi, odejście od boi, stawanie na kotwicy, zejście z kotwicy, refowanie.

4. Umiejętność wykonywanie następujących manewrów jachtem żaglowym o długości kadłuba większej niż 5,5 m na silniku:

a) manewry podstawowe: odejście od nabrzeża, dojście do nabrzeża, alarm „człowiek za burtą”,
b)manewry dodatkowe: dojście do boi, odejście od boi, holowanie pojedynczego jachtu.

5. Obrót lub przesunięcie jachtu przy pomoście, praca cumami.

Email
kontakt@aquilo24.pl
Telefon
+48794180592
Adres portu
Osobowicka 70,
51-008 Wrocław
crossmenu